Den første svære kunde

I dag annoncerede vi, at TDC har tegnet abonnement på GoGetty. 

Jeg lader den lige stå lidt. 

Altså vores alle sammens telefon, tv og internet udbyder (sådan da) er nu abonnement på GoGetty (er du blevet oprettet som bruger endnu – det er gratis!). Som virksomhed mener de det, når de siger diversitet og mangfoldighed er et strategisk indsatsområde, og nu får de hermed det digitale data-spejl, der kan hjælpe dem med at måle og styrke deres indsatser og aktiviteter.

Det startede i december. Kort efter, at Ewelina og jeg havde mærket efter i maven og var sikre på, at GoGetty (kom så, opret din profil) skulle være vores fælles barn. Et debatindlæg i Børsen blev til en LinkedIn besked til en tidligere kollega, der nu var ansat i TDC, hvilket blev til et møde, som i sidste ende blev til en GoGetty (du vil jo gerne) kunde – og nu i dag annonceringen. Det er den første kunde, jeg personligt har skaffet.

Jeg kan ikke sælge sand i Sahara. Derfor var det også med bævrende mund og lettere undskyldende bevægelser, at jeg både skrev den LinkedIn besked og mødte op til det møde med TDC. Heldigvis blev jeg mødt af varme og nysgerrighed. 

Det er en evig kamp i mig, hvor meget jeg egentlig skal og kan trække på det netværk, som jeg har opbygget over de sidste 10 år. Hvor langt kan man egentlig gå? Og hvor irriterede bliver de ude på den anden side, når en tidligere kollega nu kommer stormende frem med et salgs-pitch? Samtidig er jeg sådan lidt høfligt jysk opdraget – du ved typen, der uventet møder op til kaffe søndag og siger “nu vil jeg jo nødigt trænge mig på.”

De mennesker, der kender mig godt og som læser med her, vil nok finde min egen beskrivelse en smule ved siden af. Ord som papegøje og tågehorn er oftere det, der blevet brugt til at beskrive mig i både professionelle som private sammenhænge. Ikke desto mindre er det fandme noget andet selv at stå på mål for produktet på den måde, som jeg gør nu. For GoGetty (skulle du ikke ind og oprette din profil?).

Fordelen ved tågehorn som undertegnede er, at de oftest tror på det, de bræger ud til verden, hver gang de får en mulighed for det. Faktisk holder de sjældent op med at tale om det, de synes er vigtigt. Og gæt hvad venner, diversitet og mangfoldighed – i vores virksomheder som i vores samfund – er mega vigtigt. Det er det, der gør, at vi udvikler os, ser tingene på nye måder, skaber bedre ideer og produkter og i sidste ende et bedre samfund. 

Jeg er mega stolt af Ewelina, der fik ideen til GoGetty (skal jeg virkelig sige det igen?). Jeg er mega stolt af hendes måde at tage imod mig på. Jeg er mega stolt af mig selv for at satse alt på det her. Og jeg er mega stolt af de virksomheder, der allerede nu er abonnementer på GoGetty (go get ‘em). Alene af den grund, at det de alle har tilfælles er, at de tør. Tør at stille sig derud, hvor det måske er svært og udfordrende at stå, men alligevel gøre de det, fordi synlighed og samtale omkring udfordringen er afgørende for at løse den. 

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s